Pomyślimy - zobaczymy – ułożymy
Rozmiar: W opisie
.Przeznaczenie: w pracy indywidualnej bądź w małych grupach. Dla dzieci od trzeciego roku życia.
Zestawienie:
1. Skrzynka drewniana dwoma przegródkami na klocki, zamykana płytką dydaktyczną. Płytka – z jednej strony - miejsce na przeźroczystą płytkę z 20 polami tj. schemat dla klocków, z drugiej strony16 okrągłych dołków rozmieszczonych w czterech rzędach – schemat dla kulek.
2. 8 kulek w kolorze czerwonym.
3. 8 kulek w kolorze niebieskim.
4. Kostka do gry z ruchomymi kulkami. Na każdej ściance – miniaturowa plansza dla kulek.
5. 18 plansz (schemat dla kulek - szary) z zaznaczonymi na czarno polami w rozmieszczeniu: 3 plansze z zaznaczonym jednym polem, trzy plansze z zaznaczonymi dwoma polami, trzy plansze z zaznaczonymi czterema polami, trzy plansze z zaznaczonymi pięcioma polami i trzy plansze z zaznaczony mi sześcioma polami.
6. 18 plansz (schemat dla kulek - kolorowy) z zaznaczonymi polami w dwóch kolorach: niebieskim i czerwonym w różnym układzie ilościowym i przestrzennym.
7. Klocki złożone z kwadratów (z jednej strony pola kwadratów są zaznaczone, z drugiej strony klocek jest gładki):
jeden kwadrat - 10 sztuk
dwa kwadraty - 10 sztuk
trzy kwadraty - 8 sztuk w różnym układzie
cztery kwadraty - 8 sztuk w różnym układzie
pięć kwadratów - 8 sztuk w różnym układzie
sześć kwadratów - 8 sztuk w różnym układzie
8. Przeźroczysta płytka z pleksy z 20 polami (10x10)
9. 18 plansz (schemat dla klocków) z zaznaczonymi na czarno polami w różnym rozmieszczeniu i różnej wielkości klocka.
Uwagi ogólne
Orientacja w przestrzeni jest warunkiem dobrego funkcjonowania człowieka w otaczającej rzeczywistości. Jest to także umiejętność wymagana w szkole, na każdej lekcji, nie tylko matematyki. Poznawanie przestrzeni jest tak wtopione w nasze doświadczenia, że nie mamy świadomości tego procesu. Zasadniczą rolę w poznawaniu przestrzeni odgrywają: procesy poznawcze, zasób pojęć, znajomość schematu ciała, wyobrażenia przestrzenne, wiedza o otoczeniu, operowanie relacjami odległości i czasu. Przestrzeń jest pojęciem skomplikowanym, ponieważ w życiu codziennym mamy do czynienia z mnogością rzeczy, nie zaś z pojedynczymi przedmiotami. Dlatego poznanie przestrzeni jest procesem złożonym i długotrwałym, a zakres treści orientacji przestrzennej jest bardzo szeroki. Aby przestrzeń mogła być maksymalnie użyteczna musi być zrozumiała i całkowita. Dorosły człowiek ma świadomość przestrzeni znajdującej się zarówno przed jak i za nim. Natomiast małe dziecko ma duży problem z wyobrażeniem sobie przestrzeni za swoimi plecami. Musi zatem poznać przestrzeń całą swoją osobą, swoim ciałem, zmysłami, uczy się w ten sposób panujących w przestrzeni zależności.
Cele dydaktyczne:
Zabawka edukacyjna przeznaczona do kształtowania orientacji przestrzennej na niewielkiej, ograniczonej powierzchni. Może być wykorzystana przez nauczycieli wychowania przedszkolnego do stymulacji rozwoju dziecka w tym zakresie, do pracy terapeutycznej prowadzonej w obszarze percepcji wzrokowej, a także jako narzędzie do diagnozy poziomu wiadomości i umiejętności w zakresie orientacji przestrzennej. Ponadto może służyć jako doskonała zabawka w swobodnej aktywności dziecięcej.
Wykorzystanie
Zabawa z kulkami.
1. Należy wybrać planszę (schemat dla kulek - szary) – dowolną lub sugerowaną przez nauczyciela. Na płytce z dołkami należy umieścić kulkę dokładnie w miejscu zaznaczonym na planszy.
2. Należy wytoczyć kostką ilość kulek i ich układ. Następnie należy go „przenieść” na dużą płytę z dołkami – wykorzystując duże kulki.
3. Należy wybrać planszę (schemat dla kulek - kolorowy) – dowolną lub sugerowaną przez nauczyciela. Na płytce z dołkami należy umieścić kolorowe kulki dokładnie w miejscu zaznaczonym na planszy.
4. Jeden z graczy (dziecko lub nauczyciel) układa na płytce z dołkami kilka kulek w jednym kolorze. Drugi odwzorowuje ten układ po drugiej stronie „umownej osi symetrii” np.
5. Należy rozłożyć kulki do wszystkich dołków – oprócz jednego. Potem należy zebrać jak najwięcej kulek, przeskakując nad nimi jak w grze w „Warcaby”.
Zabawa z klockami
1. Należy wybrać planszę (schemat dla klocków) – dowolną lub sugerowaną przez nauczyciela. Wybrać klocek narysowany na planszy. Na przeźroczystej płytce należy umieścić wybrany klocek dokładnie w miejscu zaznaczonym na planszy.
2. Należy wybrać planszę (schemat dla klocków) – dowolną lub sugerowaną przez nauczyciela. Zastanowić się z ilu klocków złożony jest kształt. Wybrać klocki narysowane na planszy. Na przeźroczystej płytce należy umieścić wybrane klocki dokładnie w miejscu i układzie zaznaczonym na planszy.
Uwaga:
Nauczyciel może sam komponować układy klocków i zachęcać dziecko do wykonywania zadań na odwróconych klockach (baz zaznaczonych kwadratów, np.
a) Prosty układ (klocek lub klocki - odwrócony na stronę z zaznaczonymi polami kwadratów);
b) Trudniejszy układ (klocek lub klocki odwrócony na stronę bez zaznaczonych kwadratów);
Certyfikat:
Produkt posiada znak bezpieczeństwa CE.
Surowce używane do ich produkcji posiadają wymagane atesty i spełniają wymogi określone przez Unię Europejską w dyrektywie EN 71.1, EN 71.2, EN 71.3 Odpowiednie dla
Wiek: od 3 lat
- Opinie klientów
- Brak opinii dla towaru
- Zaloguj się, aby dodać opinię
Ostatnio oglądane
-
234.93 PLN
Do koszyka -
308.73 PLN
Do koszyka -
49.20 PLN
Do koszyka -
159.90 PLN
Do koszyka -
143.91 PLN
Do koszyka -
1968.00 PLN
Do koszyka -
1479.69 PLN
Do koszyka -
308.73 PLN
Do koszyka