Terrarium
Rozmiar: 23 x 23 cm
.Cele ogólne:
• U dzieci przedszkolnych - rozwijanie gotowości edukacyjnej;
• W nauczaniu zintegrowanym - nabywanie i doskonalenie kompetencji językowych, matematycznych, artystyczno-technicznych oraz społeczno-przyrodniczych.
• Na każdym poziomie nauczania - rozwijanie kreatywności w zakresie artystycznym (w tym literackim) i emocjonalno-społecznym, doskonalenie sprawności psychoruchowych, kształtowanie charakteru i rozwijanie stosownych do wieku kompetencji społecznych u dzieci i młodzieży z z różnymi potrzebami edukacyjno-społecznymi.
• Profilaktyka w zakresie trudności w uczeniu się i funkcjonowaniu emocjonalno-społecznym
• Wyrównywanie różnic, usprawnianie, reedukacja i terapia dzieci z dysharmoniami rozwojowymi i problemami w zakresie poznawczym, ruchowym i emocjonalno-społecznym
Cele szczegółówe:
Zabawka może służyć jako pomoc dydaktyczna na zajęciach przedszkolnych i szkolnych w klasach początkowych, w których użyteczne będzie tworzenie barwnych kompozycji płaskich i trójwymiarowych konstrukcji, np. na lekcjach matematyki, gdyż klocki świetnie nadają się do pracy na etapie kształtowania świadomości matematycznej i językowej u dzieci przedszkolnych, ale także na etapie rozwijania kreatywności w obu tych dziedzinach w klasach starszych).
Zawarte w zestawie klocki o nieregularnych kształtach ćwiczą sprawności manipulacyjne, doskonalą chwyt pesetowy (niezbędny do pisania, rysowania i posługiwania się przyborami szkolnymi) i wspierają ogólny rozwój motoryczny (ze względu na nietypowe kształty wymagają dostosowania położenia palców i nacisku mięśni przy manipulowaniu nimi, zaś w zabawie – szczególnie, gdy odbywa się ona na podłodze - częstych zmian w postawie ciała i odpowiednich zachowań ruchowych w zakresie motoryki małej (precyzyjnej) i dużej.
Zabawy klockami stymulują zmysły: wzroku i dotyku, wspomagają procesy integracji sensorycznej i kinestetycznej. Rozwijają różnicowanie kolorów i tworzenie kompozycji barwnych. Ćwiczą spostrzeganie i myślenie przestrzenne (dwuwymiarowość i trójwymiarowość). Umożliwiają lepsze rozumienie pojęcia równowagi i ćwiczą osiąganie wzajemnej równowagi pomiędzy elementami oraz przedmiotem a podłożem (grawitacja). Rozwijają i ćwiczą zdolności przestrzenne i konstrukcyjne.
Zastosowane do gry typu memory ćwiczą pamięć wzrokową, dotykową, ruchową, przestrzenną i werbalną. Doskonalą spostrzegawczość dziecka i świadomie kierowany proces zapamiętywania i uczenia się
Wykorzystanie klocków do różnych form aktywności, które angażują procesy nazywania tego co się widzi lub co się sobie wyobraziło, zaplanowało, osiągnęło, itd., jak również do gier wymagających komunikowania się z innymi osobami, umożliwia rozwój mowy i jej doskonalenie. Pozwala także na stymulację kreatywności słownej i wyobraźni literackiej, może wspomóc edukację polonistyczną i naukę języków obcych.
Ze względu na wielość i różnorodność aktywności, do których można je użyć, umożliwiają stymulację rozwoju myślenia pojęciowego, a także tworzenia i rozumienia pojęć konkretnych i abstrakcyjnych oraz symboli i metafor. Zastosowane zarówno jako układanki, klocki konstrukcyjne jak i rekwizyty służące do grania, klocki te ćwiczą zdolności planowania, logistycznego myślenia, zdolności strategiczne i taktyczne.
Budowanie i konstruowanie z klocków o nieoczekiwanych kształtach wymaga ze strony dziecka dużego skupienia i motywacji, aby doprowadzić dzieło do końca. Dzięki temu, zabawa tymi klockami ćwiczy koncentrację uwagi i koordynację wzrokowo-ruchową. Dzieci ćwiczą się także w cierpliwości i panowaniu nad ciałem (postawa, napięcie mięśniowe) oraz swoimi ruchami.
Proponowane zabawy przy użyciu kolorowego „terrarium” wspomagają rozwój inteligencji społecznej i analogicznych kompetencji u dzieci i młodszych i starszych.. Ćwiczą one takie społeczne sprawności, jak komunikowanie się, rozumienie sytuacji społecznych i uczestniczenie we wspólnej zabawie, zarówno w parach, jak i grupach, uczą czekania na swoją kolej, respektowania praw innych, kierowania się zasadami oraz tworzenia zasad, podejmowania umów społecznych i ich respektowania. Wykorzystane do gier o tematyce społecznej, pozwalają poznać pojęcia, wartości i różne perspektywy pozaosobiste, a także uczą pokojowego współdziałania dla osiągnięcia wspólnego celu.
Ze względu na tkwiące w nich możliwości kreacyjne, klocki Terrarium są szczególnie użytecznym środkiem dydaktycznym na zajęciach artystycznych i angażujących wszelką aktywność twórczą uczniów.
POZIOMY NAUCZANIA:
- Wychowanie przedszkolne – kształtowanie gotowości i praca w strefach najbliższego rozwoju
- Edukacja zintegrowana – realizacja celów nauczania i wychowania w zakresie kompetencji kluczowych a dodatkowo:
dzialania o charakterze wyrównawczym i korekcyjnym
- Wyższe etapy edukacyjne – zastosowanie do wybranych celów dydaktycznych i wychowawczych
Zawartość:
• 48 drewnianych dwustronnych elementów o zróżnicowanych kształtach i wymiarach w czterech kolorach. • Całość w drewnianej skrzynce o wymiarach 23 x 23 cm i wysokości 6 cm z zasuwanym przeźroczystym wiekiem (plexi).
• Do kompletu dołączona jest instrukcja z propozycjami zabaw.
Certyfikat:
Produkt posiada znak bezpieczeństwa CE.
Surowce używane do ich produkcji posiadają wymagane atesty i spełniają wymogi określone przez Unię Europejską w dyrektywie EN 71.1, EN 71.2, EN 71.3
Odpowiednie dla | |
Wiek: | od 3 lat |
---|
- Opinie klientów
- Brak opinii dla towaru
- Zaloguj się, aby dodać opinię